Getest: Pulled pork van de Aldi

Pulled pork is niet echt nieuw, maar nog steeds mega hot. Je hebt het vast wel eens gezien op de menukaart van een leuk lunchtentje of zelfs bij de Mc Donalds. De trend van het uit elkaar getrokken vlees is over komen waaien uit Amerika, en bestaat daar al jaren. De bedoeling is dat vlees langzaam gaar wordt gerookt op de barbecue, waardoor het vlees een lekkere rooksmaak krijgt. Wij Nederlanders geven onze eigen draai eraan en gaan vooral voor gemak: we kopen voorgegaard vlees in de supermarkt, zetten het een klein half uurtje in de oven en trekken het vlees dan uit elkaar met twee vorken. Super easy! (Al zijn er natuurlijk wel zat goede restaurants in Nederland die pulled pork, beef of chicken op de 'juiste' wijze serveren.)

Toen ik vrijdag thuiskwam uit Den Bosch en bij mijn ouders in de koelkast keek, zag ik deze verpakking liggen. Gaaf! Dacht ik, dat gaan we zondag eens even proberen. Deze do it yourself verpakking met pulled pork is verkrijgbaar bij de Aldi, en heeft zoals te zien op de foto hierboven een Amerikaanse uitstraling. Het stuk vlees is door de verpakking te zien, wat ik een pluspunt vind. Ik erger me namelijk altijd aan verpakkingen die het product niet laten zien, terwijl ik twijfel over wat het nou precíés is. In zo'n geval koop ik het dan ook niet. Ik ben benieuwd of wat ze zeggen ook waar is! Let's try!


Hoe heb ik het getest?

De supermarkt bij mij in de buurt verkoopt de lekkerste witte bolletjes die je kunt krijgen, dus ik heb gelijk voor mijn gezin ingeslagen. Aan gebrek aan sla heb ik eens in onze groenteschaal gekeken en daar lag nog wat witlof, prima! Nu nog een sausje.. Tijdens mijn kleine onderzoekje naar pulled pork, ben ik veel mexicaanse recepten met pulled meat tegengekomen, dus er is ergens een link met Mexico! Say yes to guacamole dus!

Heel handig was dat bij de verpakking een soort braadschaaltje zat, waar het stuk vlees in gegaard moest worden. Ik hoefde alleen maar het zakje om het vlees en braadjuice te verwijderen en het geheel een klein half uurtje in de oven te zetten. Hierna kon ik makkelijk met twee vorken het vlees uit elkaar trekken en meaaann wat was het sappig! Let wel op dat het vlees goed warm is van binnen, het is namelijk een flink stuk.

 

Tijd om mijn broodje te bouwen! Eerst een paar blaadjes witlof, dan een flinke schep pulled pork, gevolgd door een toef guacamole. Fries on the side, perfection! 

 


Conclusie

Feestje op een broodje, mals, kruidig en vol smaak. De witlof maakte het geheel iets meer in balans en de guacamole paste er perfect bij! De patatjes maakten het tot een volwaardige avondmaaltijd (na een broodje en patatjes zat ik helemaal vol). Het enige nadeel is dat het braadschaaltje nogal aan de kleine kant is als je eenmaal aan het plukken bent met de vorken. Dus ik heb hem maar even overgeplaatst naar een ovenschaaltje. 

 

Ik ga zeker weten vaker langs de Aldi om deze pulled pork te halen! Het maakt van een typisch zondag avond maaltje toch wel iets bijzonders...

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Jb (maandag, 04 november 2019 22:16)

    Smaakt inderdaad boven verwachting. Ook lekker met puree.