Simpele pasta

 Het recept voor deze pasta is mega lekker en super makkelijk, eigenlijk een soort basis. Je kunt er zelf nog zo gek mee doen als je wilt, als je de basis maar aanhoudt!


Ik ben zo fan van dit recept omdat dit een van de eerste dingen is die ik heb geleerd om te koken. Paps nam me mee de keuken in om te laten zien hoe je gehakt rult, hoe je een pan pasta op zet en liet me zien op welk moment pasta gaar is. Hij gebruikte tien jaar geleden (en nog steeds) een kant en klaar pak pastasaus, ik gebruik een blik gepelde tomaten.. Het verschil moet er wezen :)

Ingrediënten voor 2 personen:
200 gram gehakt
1 klein uitje
1 blik gepelde tomaten van het goedkoopste merk in de supermarkt
1 paprika
200 gram penne 

knoflookpoeder, peper en zout

Bereidingswijze:
Zet een pan op met water en breng het aan de kook. Als het water kookt, voeg dan de pasta toe met een beetje zout en kook die gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Ik heb volkoren penne gebruikt, want die vult wat meer dan normale pasta en geeft langer een verzadigd gevoel. Snipper het uitje en bak hem in wat olijfolie of boter. Voeg daarna het gehakt samen met wat knoflookpoeder, peper en zout toe en laat het mooi bruin worden. Snij ondertussen de paprika in kleine bloekjes en voeg deze toe als het gehakt gaar is. Pak nu het blik met gepelde tomaten en vis de tomaten eruit met een vork. Snij ze in kleine stukjes en voeg ze, samen met het sap, toe aan het gehaktmengsel en roer goed door. Ondertussen is de pastsa gaar, giet deze af. Als de saus kookt is deze ready to serve! Schep de helft van de pasta op een bord en de helft op een andere, en voeg hier een flinke opscheplepel saus aan toe (of twee). Enjoy! 


Reactie schrijven

Commentaren: 0