Pasta zalm spinazie

Rijk, machtig en goed vullend. Drie woorden die dit gerecht perfect omschrijven. Erg simpel, maar niet iets wat je elke week maakt. (Al zou ik dat wel graag willen)

 

Dit pastarecept is perfect als je zin hebt in iets extra's. Zelf vind ik zalm te duur om te kopen van mijn studentenloontje, maar bij mijn ouders thuis liggen vaak wel wat mootjes in de diepvries. Echt iets om naar uit te kijken dus!


Op de een of andere manier is het niet gelukt een waanzinnig goede foto te maken van het eten. Misschien omdat ik niet kon wachten om het op te eten? ;) Maar ik kan je vertellen, het is écht heerlijk!

Ingrediënten voor 2 personen: 2 zalmmoten - 400 gram spinazie - 200 gram crème fraîche - 150 gram pasta - viskruiden - peper en zout

 

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Dep de zalm droog met een keukenpapier en kruid hem niet te zuinig met viskruiden. Bak de zalm in een flinke klont boter in de koekenpan, ongeveer 6 minuten. Keer hem regelmatig. Het is niet erg als de zalm nog een beetje roze is aan de binnenkant. Na 4 minuten bakken van de zalm voeg je de spinazie toe. Het lijkt veel, maar je zult merken dat na een minuutje er bijna niks meer van over is. Voeg nu ook de crème fraîche toe en roer het tot een lekkere saus. Trek de zalm voorzichtig uit elkaar met twee vorken, zodat je genoeg kleine stukjes hebt. Nog een beetje peper en zout toevoegen en je hebt de meest simpele zalm-spinazie saus die je je kan voorstellen!

 

Ik heb gekookt met quinoa pasta, iets wat ik nog nooit heb gegeten. De pasta van het merk Pereg heb ik gekocht bij de Albert Heijn. Natuurlijk kun je deze saus eten met alle verschillende pasta's die je kunt bedenken, maar ik was erg benieuwd naar deze pastasoort. Ik heb al eens pasta van linzen gegeten en die beviel me erg goed. Het smaakte precies hetzelfde als normale pasta.

 

Deze quinoa variant is iets heel anders. De pasta lijkt op macaroni, maar is een stuk groter. Wat ik leuk vond is dat er saus in de gaten pasta terecht komt, waardoor ik vaak een smaakvollere hap at dan ik had verwacht. Minder vond ik de textuur, die een beetje korrelig was. Zelf hou ik daar niet van. Ik ben ook geen fan van couscous of bulgur.. Het is dat het pak van Pereg nog niet leeg is, maar ik zou deze pasta niet snel nog eens klaarmaken. 

 

Welke pasta soort gebruiken jullie het liefst? Penne, tagliatelle, fusilli of iets totaal anders? 

 

Grazie voor het lezen van deze blogspot en Ciao!

Reactie schrijven

Commentaren: 0