GETEST: Kebabkip van de Albert Heijn

Kebabkip! Ik zag het liggen en ik dacht OEH die is van mij! Ik hou van kebab, ik hou van kip, dus dat móét haast wel lekker zijn! Ik test het hier.

De kebabkip bestaat uit kippendijfilets die gemarineerd zijn met kebabkruiden en peterselie. Kip van de nieuwe Albert Heijn kip, en kippendijfilets zijn mals(er dan kipfilets). De prijs is 4 euro per 400 gram, best prijzig.. Ik ben benieuwd! 

Omdat ik kip goed vind passen bij taco's, maak ik ze lekker met taco's. En maïs, ui en crème fraîche.

Maar 5 ingrediënten dus! Het recept wat ik heb gemaakt is geschikt voor 3 á 4 personen. 

 

- 400 gram kebabkip van de AH - 300 gram maïs - 1 ui - 200 gram crème fraîche - 12 taco's (ook van AH) - 

 

Verwarm de oven voor op 180 graden. Snipper een uitje en fruit hem met een scheutje olijfolie of boter. Voeg nu de kip toe en bak die. Voeg na ongeveer 5 minuutjes 150 gram crème fraîche toe en roer het goed door tot een saus (alles wordt helemaal oranje). Het is niet erg als de kip dan nog niet gaar is, hij gaart nog verder in de saus. Voeg als de saus aan het pruttelen is de mais toe en laat die nog een paar minuutjes meebakken. Verwarm de taco's een minuut in de oven, zodat ze lekker knapperig worden. 

 

Zet de pan met kip op tafel en leg de taco's klaar. Pak een taco en schep een beetje crème fraîche erin. Voeg nu een flinke schep kip toe. Eindig weer met een paar toefjes crème fraîche. KLAAR! Geniet!

Conclusie: de smaak van de kebabkip is echt mega lekker! Zeker in combinatie met mais en crème fraîche, een keer wat anders! Het eten van taco's is en blijft altijd messy, maar dat hoort er ook een beetje bij. Echt comfortfood, wat je eet met je gezin of vriendinnen. Tip: geen taco's eten op de eerste date! Of wel. Dan is het ijs gelijk gebroken na die smeerboel. Hoe dan ook, kebabkip is een succes! De prijs helemaal waard (go kippendij filets! Super makkelijk te maken en met maar 5 ingrediënten. 

 

Vind je dit recept lekker, leuk, wil je wat vragen of wil je iets anders kwijt? Laat dan een comment achter :)

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Evert-Jan (maandag, 06 maart 2017 16:45)

    Kebabkip is inderdaad erg lekker! Ik laat het wel eens stoven in tomaten. Kost wat meer tijd, maar ook zeker de moeite waard.

  • #2

    Wieke (maandag, 06 maart 2017 20:19)

    Oeh dat ga ik ook eens proberen Evert-Jan! Dan krijg je nóg malsere kip..