GETEST: Honig Dubbeldekkers

Voor de les Innoveren op school kreeg ik de opdracht een innovatie uit de schappen van de supermarkt mee te nemen die me opviel. Ik heb gekozen voor Honig Dubbeldekkers. Het concept: je vouwt een tortilla om je taco om knoeien te voorkomen. Want: "De enige taco die je makkelijk eet". Het concept is erg nieuw in de supermarkt. Zelfs zo nieuw, dat er op de Honig website nog niks over te vinden is! Ik ga op onderzoek uit...

Honig Dubbeldekkers zijn te koop bij de Emté. Op de website van de Jumbo en AH zijn ze nog niet gesignaleerd. Ik denk dat het om een poging gaat het assortiment van Honig te vergroten, en bij de Emté te testen of het concept aanslaat bij de consument. Naast de verpakking voor dubbeldekkers heeft Honig ook kruidenmixen ontwikkeld voor de taco's/tortillas. Honig heeft al wrap producten op de markt gebracht in hun vertrouwde rustige oranje verpakking, maar deze verpakking springt er echt uit! 

Zoals ik in mijn blogpost over de kebabkip al zei: taco's eten gaat altijd gepaart met een zooitje, en dat is niet te voorkomen. Honig wil het probleem waarmee consumenten mee zitten oplossen, en wel met een tortilla. Je vouwt dus een tortilla om je taco heen, wat moet voorkomen dat hij gaat kruimelen en al het gehakt of kip eruit valt. Handig? We will see!

Het recept waarmee ik gekookt heb is gebaseerd op al mijn recepten voor taco's/fajita's/enchilada's/wraps en is voor 3 personen. Voor 4 personen kun je meer groenten aanhouden + wat extra taco's + een salade van komkommer, sla en tomaat. Een salade is er trouwens sowieso lekker bij. 

 

Ingrediënten voor 3 personen:  - Honig Dubbeldekkers (6 taco's en 6 tortilla's) - Honig kruidenmix voor Dubbeldekkers - Santa Maria kruidenmix voor guacamole - 300 gram gehakt - 1 ui - 1 klein blikje kidney bonen - 1 klein blikje mais - 1 avocado - peper en zout - eventueel crème fraîche -

 

Verwarm de oven voor op 180 graden. Bak het gehakt rul in een koekenpan zonder olie of boter. Breng op smaak met wat peper en zout. Snipper een ui en voeg deze toe. Als het gehakt bruin is voeg je de kruidenmix samen met 100 ml water toe. Ik voeg eerst de kruiden toe en daarna het water, de klontjes roer je er gemakkelijk uit. Laat het gehaktmengsel lekker pruttelen en ga aan de slag met de guacamole. 

 

Ik gebruik het liefst guacamolemix uit een pakje want 1. het is makkelijk en 2. als ik ´verse´ guacamole maak, gebruik ik op de een of andere manier áltijd te veel knoflook, not good! Op het pakje staat dat je twee avocado´s nodig hebt, maar ik gebruik altijd maar 1 avocado met 1 theelepel kruidenmix. Op deze manier kun je echt eeuwen met het zakje doen. Als je het gewoon in je keukenkastje bewaart, gebeurt er niks mee. 

 

Goed, aan de guacamole dus! Snij de avocado doormidden en verwijder de pit. Lepel het vruchtvlees eruit en prak deze zo fijn mogelijk met een vork. Roer nu een theelepel guacamole mix erdoor heen en proef of je het kruidig genoeg vindt. Zo niet, voeg dan wat extra toe. Te kruidig? Dan kun je het nog redden met wat gesneden tomaat. 

 

Verwarm de taco's ongeveer 1 minuut in de oven en de tortilla's 20 seconden in de magnetron. Het is handig om per portie te maken, en niet alles in 1 keer te verwarmen. Dus drie per keer. 

 

En nu het leukste: opeten! Pak een taco, vouw er een tortilla omheen en schep hem vol met het gehakt mengsel. Een paar toefjes guacamole en klaar! Enjoy :)

 

CONCLUSIE: Het eten met een tortilla om de taco heeft verschillende voor- en nadelen. Voordeel is dat de tortilla net iets groter is dan de taco, dus je houdt alleen maar een tortilla vast. Dit geeft geen vettige handen. Taco's zijn vaak door het verwarmen wat vettig. Nog een voordeel is dat de taco minder snel breekt, en de tortilla de schade van het knoeien redelijk beperkt. Zelf vind ik dat er te weinig taco's en tortillas in de verpakking zitten. Ik lust zelf wel drie Dubbeldekkers en ik ben niet eens zo'n grote eter. Nog een nadeel is dat het nog steeds een gesmeer blijft om taco's te eten. Maar de vraag: is dat nou echt erg? Knoeien met eten is toch eigenlijk best wel leuk?

De kruidenzakjes die ik heb gebruikt. De linkse is een beetje gehavend want ik dacht er pas aan een foto te maken toen ik al aan het koken was ;)

Resultaat! Met het mooie avondzonnetje die nog even door de ramen scheen, en waar ik al de hele dag op zat te wachten. Goed einde van de dag! Deze prachtfoto is mogelijk gemaakt door de hulp van de halve avocado die de taco's niet liet omvallen. 

Wil je iets laten weten of iets vragen? Graag! Laat een comment achter :)

Reactie schrijven

Commentaren: 4
  • #1

    Zoë (donderdag, 09 maart 2017 23:26)

    Ik denk dat dit vraagt om een testpanel, ik voel mij nnamelijk geroepen om doe dubbeldekkers eens te proberen �

  • #2

    Irene (maandag, 13 maart 2017 22:54)

    Ik ben heel erg benieuwd hoe anderen deze combi ervaren! Ik ga het zelf ook eens uitproberen. Lijkt me een beetje vreemd maar wellicht verrassend!

  • #3

    marietta (dinsdag, 11 juli 2017 17:34)

    ik ben ze aan het maken,maar heb geen magnetron,wat nu?

  • #4

    Wiek (dinsdag, 11 juli 2017 20:29)

    Hoi Marietta! De tortilla's kun je ook heel makkelijk in een koekenpan zonder olie en boter verwarmen :)