Vegetarische pasta salade

Soms vind ik het lekker om vegetarisch te eten. Vlees is lekker, maar ook duur, en niet zo goed voor het milieu. En je kunt het natuurlijk ook vanuit het oogpunt van de dieren kijken. Dus eens per week (of iets minder) eet ik vegetarisch. Winst voor de portemonnee én een goed gevoel. Ook goed voor de koelkast, want alle leftovers kunnen eigenlijk door elkaar worden gehusseld. Resultaat: vegetarische pasta salade!

Ingrediënten voor 2 personen: - 150 gram volkoren spaghetti - 1 avocado - 3 eieren - halve komkommer - twee handjes rucola - flinke eetlepel groene pesto - 

 

Het recept is vet easy. Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking gaar. Je kunt natuurlijk ook andere pasta gebruiken. Het is maar net wat je in huis hebt. Chill is om de spaghetti doormidden te breken voordat je deze in de pan doet, dat is straks makkelijker met eten.

 

Kook 3 eieren, zorg dat het eigeel voor een gedeelte vloeibaar blijft, want dat is lekker als soort sausje voor je salade! Pak voor de salade een grote bak en vul die met de rucola, halve komkommer in plakjes gesneden (ik laat altijd de schil eromheen zitten voor de bite), stukjes avocado, pesto en ten slotte de eieren. Goed husselen. Je kunt altijd meer of minder pesto gebruiken. Ik ben altijd redelijk voorzichtig met pesto. Een beetje teveel en het overheerst gelijk. 

 

Je hebt nu twee opties, de spagetti in de bak doen, husselen en opdienen OF
eerst een nestje pasta op het bord leggen en daaroverheen de salade drapperen, zoals ze dat zo mooi zeggen. Ziet er iets mooier uit, voor een foto op Facebook of Instagram natuurlijk! Vergeet op FB me niet te taggen met 'Wiek' en op Instagram met 'Wiekeklkoerkamp'. :)

 

Ik denk dat dit gerecht lekker is door de simpelheid. Vaak denk ik bij een pastasalade: goh dit is lekker erin, en dit en dit en dit, maar hoe meer ingrediënten je toevoegt, hoe minder lekker het wordt. Hou het dus rustig en experimenteer de volgende keer weer met andere smaken. 

 

TIP: lekker met wat geroosterde pijnboompitjes

Reactie schrijven

Commentaren: 0