American pancakes

Mijn tante is zondag overgekomen vanuit Hawaii! Kersvers getrouwd met haar nieuwe man uit Canada. En ze hebben cadeautjes meegebracht. Echte maple syrup uit Canada, iets waar je in Nederland een fortuin voor betaalt (5 euro voor 250 ml). Ik maakte American pancakes met deze maple syrup!

Ingrediënten voor 2 personen:  - 110 gram bloem - 8 gram bakpoeder - 1 ei - 15 gram boter - 150 gram melk - snufje zout - eventueel banaan, bosbessen en natuurlijk maple syrup - 

 

Door de bakpoeder worden ze wat luchtiger en dikker dan normale pannenkoekjes. 

 

Het recept voor de pancakes is zo makkelijk dat zelfs een kind van 4 dit nog voor elkaar krijgt. Echt. Het is een kwestie van alle ingrediënten in een bak doen en met een garde een tijdje opkloppen. 

 

Pak voor het bakken een koekenpan en smelt er redelijk wat boter in. Met een juslepel schep je de perfecte hoeveelheid beslag in de pan. Belangrijk is dat je de lepel stil houdt tijdens het schenken, zodat het stroompje op dezelfde plek terecht komt en het pannenkoekje mooi rond wordt. Ik bakte twee pannenkoekjes per keer. 

 

Je weet dat je de pancakes om kunt draaien als er veel bubbeltjes op verschijnen. Draai ze heel voorzichtig om, want de bovenkant is nog niet gestold, en anders splash je ze echt kapot. 

 

Maak een mooie toren van de pannenkoekjes. Snij ondertussen een banaan in plakjes. Ik heb er nog wat bosbessen uit diepvries bij gedaan. Die heb ik echter niet op kunnen eten, want bosbessen uit de diepvries zijn écht papperig. Gebruik ze daarom alleen in smoothies of cakes. 

 

On top schenk je een flinke hoeveelheid maple syrup, die zo lekker langs de zijkant druipt. Het water loopt je vast al in de mond! Verdeel de pancakes na het maken van een instawaardige foto in twee, om ook je moeder/vriendin/babe/oma mee te laten genieten. Enjoy!

 

Lukt het je om deze prachtige pancake stapel net zo goed op de foto te krijgen als ik? (ik heb er wel minstens een kwartier over gedaan, de bosbessen vielen er steeds af), post hem dan op Facebook of Instagram en tag me erin! 

Facebook: Wiek
Instagram: Wiekeklkoerkamp

 

 

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0