Noedels met zalm, boontjes en taugé

Ik heb nog nooit noedels met zalm gehad, maar het leek me echt een goed idee! in het kader van #flexitarier, want dat is hip, kookte ik vandaag noedels met wilde zalm, spezierboontjes (want die waren in de aanbieding) en taugé! 

Het bereiden van dit maaltje duurde echt zolang als het koken van de sperzieboontjes. Vet kort dus! 

 

Ingrediënten voor 1 persoon: 1 zalmmoot - 100 gram sperzieboontjes - 75 gram taugé - 1 pakje conimex noedels - 4 eetlepels woksaus zoetzuur - peper - zout - zonnebloemolie - gebakken uitjes - 

 

Ik heb de goedkoopste zalm gekocht bij de Appie, namelijk wilde zalm. Verschillen tussen de goedkope wilde zalm en de wat duurdere zalm van de AH: wilde zalm zijn echt filets en de wat duurdere zalm mootjes, zoals je waarschijnlijk gewend bent. Wilde zalm kan maar eens in zijn hele leven paren. Ook is wilde zalm een stuk minder vet dan gekweekte zalm. Bedankt eten-en-drinken.infonu.nl voor de info, maar wat ik niet snap is dat deze zalm best veel benefits heeft, en denk ik ook zeldzamer is, omdat de vissen maar 1 keer kunnen paren, en toch goedkoper is. Maar goed, laten we beginnen met koken!

 

Dop de boontjes en snij ze in tweeën of drieën. Kook ze in ongeveer 10 minuutjes gaar. Zet ondertussen een klein pannetje met water op het vuur, zodat je de noedels erin kunt doen als de boontjes gaar zijn. Snij de zalm in stukjes en breng ze op smaak met wat peper en zout. Bak de zalm gaar in een wok met olie. Voeg de woksaus toe als de stukjes een beetje krokant geworden zijn. Ondertussen zijn de boontjes bijna gaar. Voeg de noedels toe aan de pan met kokend water die je hebt klaargezet en kook ze in twee minuutjes gaar. Voeg de boontjes met de taugé toe aan de zalm en hussel goed door elkaar. Voeg nu ook de noedels toe en laat nog twee minuutjes meebakken. Als je meer saus wilt kun je natuurlijk meer toevoegen. Serveer met wat gebakken uitjes en geniet!

 

P.S. Hoe cool zijn mijn nieuwe borden? 

P.S. Flexitariër ben je als je eens per week of meer dan eens per week geen vlees eet. Er valt nog te discussieren of vis ook vlees is, maar aan die discussie doe ik lekker niet mee. :)

 

Volg mij op Facebook: Wiekallesovereten | Instagram: Wiekeklkoerkamp 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Irene (dinsdag, 28 maart 2017 22:11)

    Wat ziet ook dit er weer heerlijk uit! Ik kan niet wachten tot je dit thuis ook een keer gaat maken.