Getest: bloemkool pizzabodem van Magioni

Bloemkool pizzabodem, al een tijdje helemaal hip. Een manier om meer groenten te eten zonder dat je het door hebt. Ik kwam de pizzabodems tegen van Magioni, lees hieronder hoe ik ze vind!
SPOILER: Ik vind ze geweldig!!

Wat je nodig hebt voor 2 personen: 2 bloemkool pizzabodems van Magioni - 4 eetlepels pastasaus - 6 plakjes kipfilet - 1 zakje met kleine mozzarella bolletjes - halve rode ui - Italiaanse kruiden - 

 

Zelf pizza maken is leuk! Net zo lekker als in een restaurant en veeeel goedkoper. Grootste voordeel: zelf bepalen wat je erop doet! Niemand die gaat zuchten als je geen artisjok of olijven op je pizza wilt, want jij bent de big boss. Ik geef hier een suggestie van wat ik lekker vind, maar breid zelf vooral lekker uit! Met spekjes, salami, gorgonzola of lente ui.

 

Verwarm de oven voor op 220 graden Celsius. Pak de twee pizzabodems en leg ze op met een bakpapier beklede bakplaat of rooster. Smeer op elke bodem twee eetlepels pastasaus uit. Scheur per bodem 3 plakjes kipfilet in stukjes en leg deze er een beetje opgevouwen op. Nu de mozzarella bolletjes. Leg ze niet te dicht bij de kant (dat deed ik wel), want dan loopt alle lekkere kaas eroverheen. Snij de rode ui in kleine stukjes en verdeel de stukjes over de pizza. Bestrooi de pizza ten slotte met wat Italiaanse kruiden. Ik heb de pizza afgebakken in 9 minuten. Superkort dus!

 

Conclusie: Wat een genot!! Het is echt een van de beste dingen die ik in de afgelopen maand heb gemaakt. De pizzabodem is aan de buitenkant knapperig en aan de binnenkant nog een beetje zacht, zodat het een beetje op focaccia lijkt, en dat vind ik echt helemaal top. Je proeft geen bloemkool! Erg belangrijk, want niet iedereen houdt daarvan. Nadeel: veel mensen zeggen dat een bloemkoolpizza heel healthy is, maar ik vind dat niet!  Alleen de bodem bevat al 376 calorieën. Daar schrok ik wel even van. Ik denk dat het een stuk gezonder is om zelf van bloemkool een bodem te maken, maar dat is me even wayyy te veel werk. ;) Misschien iets voor een andere keer...

 

Hier nog een smakelijk kiekje!

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    A bite of cravings (vrijdag, 05 mei 2017 09:38)

    Deze bodem wil ik ook al een hele tijd uitproberen. Misschien toch maar eens doen nu ik jouw review heb gelezen. De combinatie die je erop hebt gedaan lijkt me ook superlekker! X

  • #2

    James (vrijdag, 05 mei 2017 12:56)

    Die bodem is nog lekkerder als je hem 3 minuten voor verwarmt in de oven en dan gaat beleggen . dan wordt hij helemaal knapperig .
    Lekker hoor !

  • #3

    Wiek (vrijdag, 05 mei 2017 14:16)

    Bedankt voor de reacties! Altijd leuk om de mening van een ander te horen. En goede tip! Hij is inderdaad een beetje aan de zachte kant. Tof :)