Getest: groentesapjes van de AH

Deze druilerige after-kingsday kan nog wel wat oranjes gebruiken! Want we zijn eigenlijk nog niet uit gefeest. Kan je kater wel wat vitamientjes gebruiken? Lees dan hieronder of de groentesapjes van de Appie iets voor je zijn! (Aanbieding 1 voor €1,50!!)

Okay I admitt, mijn Koningsdag was niet super en ik heb al helemaal niet gefeest helaas, want ik lag lekker met griep in bed. Gelukkig was ik met Koningsdag zelf beter genoeg om te kunnen werken op Kingsland den Bosch als Ola meisje 🍦🍭. Natuurlijk haast geen ijs verkocht want de temperaturen lagen lager dan met eerste kerstdag, maar ik kreeg toch wel mooi "jij bent echt de leukste ijs-mevrouw" naar m'n hoofd geslingerd. Wat bier toch met mensen doet :). 

Na een paar uur doelloos in de stad rond te hebben geslenterd vanochtend kwam ik langs de AH to go en ik had wel zin in lunch. Ik was bijna naar Mr Long gerend voor wat loempia's, maar deze groentesapjes leken me toch wel wat gezonder.. Ik koos: rode biet - appel - peer - limoen - komkommer en paprika - appel - citroen - rode peper - wortel. Ze hebben ook nog een spinazie en een wortel gember variant, maar ik hoorde DUO in m'n achterhoofd zeggen dat ik er maar 2 mocht kiezen. 
Rode biet - appel - peer - limoen - komkommer:
Ik hou van deze paarse kleur! Echt super gaaf. Het eerste slokje was wel even wennen. De aardse smaak van de biet komt gelijk naar voren, en de komkommer versterkt die. Best heftig! Kun je niet zo even achterover slaan. De nasmaak is wel heel fijn. Beetje zoetig. Je proeft gezond haha. Écht groente sap. Meer dan 50% groente zegt de verpakking. Bij nadere inspectie zie ik inderdaad 57% groente en geen toegevoegde suikers. De 5.5% suikers die erin zitten zijn dus natuurlijk. Tof! 
Paprika - appel - citroen - rode peper - wortel: 
Wow spicy! Die hakt er wel even goed in. Niet heul verstandig met je brakke maag. Of juist wel, ben je gelijk helemaal wakker ;). De slok begint redelijk goed en zoet met de lekkere smaak van paprika, maar de rode peper blijft goed in de keel steken. Deze is toch wel iets meer voor durfalls.
Bijna 69% groente. Dikke like voor 2 keer zoveel paprika als wortel, want love paprika. Zou erg geschikt zijn als groente shot, wat je 's ochtends even snel wegslaat, maar als drankje vind ik hem iets te heftig. 
Al met al, de groentesapjes zijn een beetje wennen, maar ik denk dat door de aanbieding (1 voor €1.50) veel mensen het toch geprobeerd hebben, en de sapjes vaker zullen kopen. Ik zelf ben nog wel een paar dagen zoet met deze twee, maar ik denk wel dar er meer zullen volgen!