chili con carne

Vanavond heb ik toch eens lekker gegeten! Chili con carne met tortillachips die smaakt naar salsa, man man man! Jammer dat ik dit feestmaal in mijn eentje moest opeten, want ik had hier iemand echt heel gelukkig mee kunnen maken ;)

Hier een exclusief kiekje van mijn kapotte tafelkleed. (Volgende keer geen bloemetjes meer dus). Ik moet echt werken aan mijn fotografie skills, maar als het goed is worden die vanaf nu beter! Ik krijg deze periode het vak Foodstyling, echt super interessant. Daar leer ik hoe je een gerecht er het best uit kan laten zien. Dus blijf op de hoogte om mijn ontwikkelingen te zien!

Ingrediënten voor 2 personen (of 1 persoon als je morgen een lekkere lunch wilt): twee eetlepels Santa Maria Chili Con Carne kruiden - 200 gram gehakt -  half blik tomatenblokjes - klein blikje kidneybonen - crème fraîche - gehaktkruiden - flinke zak Doritos sizzling salsa flavour - 

 

Ik was van plan nog een avocado toe te voegen aan dit feestmaal, maar ik werd flink teleurgesteld. Ik had zaterdag een avocado op de markt gekocht, en vandaag was hij eindelijk zacht genoeg om er guacamole mee te maken. Het moment dat je een avocado opent vind ik altijd intens spannend, want je weet maar nooit hoe hij er van binnen uit ziet... En ja hoor, ik maakte hem open en daar kwam een bruine, draderige substantie tevoorschijn. Haast geen stukje groen te zien. Waarom zijn avocado's altijd zo lastig? Waarom moeten ze nou altijd mijn avond verpesten? Ze maken ook veel van mijn avonden helemaal goed hoor, daar niet van, maar ik word gewoon zo verdrietig van een slechte avocado :(

 

Maar goed. De rest van het eten was geweldig dus ik mag niet klagen. En ik heb weer flink chips lopen eten tijdens het koken. Happy me!

 

Bak het gehakt rul zonder olie of boter in de pan. Voeg gehaktkruiden toe. Sommige mensen kruiden het gehakt niet als ze later nog kruiden toevoegen aan het gerecht, maar ik vind dat er dan echt iets mist. Dus ik kruid ALTIJD het gehakt. Als het gehakt mooi bruin is, voeg je het halve blik tomatenblokjes toe, uitgelekte kidneybonen en de chili con carne kruiden. Je kunt het hele blik tomatenblokjes erin doen, maar dan wordt het wel wateriger. Wil je meer groenten? Voeg dan wat verse tomaten toe of maïs. 

 

Eigenlijk ben je nu al klaar! Dat ging snel! Laat de boel een beetje pruttelen. Ik serveer er chips bij, want love chips! En ik zoek altijd een excuus om meer chips te eten haha. Je kunt ook wraps erbij eten, of rijst. Ik vind dit al vullend genoeg. Het voordeel van rijst erbij, is dat de rijst het sappige van de chili con carne echt opneemt, en dat dat veel smaak toevoegt aan de rijst. De chips doet dat niet echt. Dus ja, keuzes! (Ik zou gewoon chips kiezen)

 

Schep een flinke hoeveelheid chili con carne op een bord. Roer de crème fraîche een beetje los en  schep deze er in dotjes op. Een handvol kruidige chips erbij en eten maar! De beste manier is om een chipje te pakken en die vol te scheppen met het mengsel. Echt een en al heerlijkheid!

 

 

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 4
  • #1

    A bite of cravings (vrijdag, 05 mei 2017 09:36)

    Van foodstyling zou ik ook ooit een cursus ofzo willen volgen, lijkt me zo leuk! Het gerechtje ziet er toch al lekker uit hoor. X

  • #2

    Wiek (vrijdag, 05 mei 2017 14:18)

    Ja lijkt me ook mega leuk! En niets is wat het lijkt, vaak zijn de ingrediënten die je in tijdschriften zien niet eens eetbaar... Bedankt!

  • #3

    Anja (zaterdag, 06 mei 2017 14:47)

    Hoi Wieke,
    Ga je recept ook maken .
    Laat nog weten hoe het heeft gesmaakt .

  • #4

    Anja (zaterdag, 06 mei 2017 20:29)

    Bedankt voor de tip. Heerlijk
    (Zie foto )