Bloemkoolpizza met witlof

Na het succes van vorige week kan een tweede recept niet uitblijven. Dit keer met witlof, mozzarella en spekjes, JAM! Klik op 'meer lezen' voor het recept!

Ik heb nog nooit van mijn leven pizza met witlof gegeten, en als ik in een restaurant zou zitten zou ik het ook niet bestellen, maar met wat witlof in de koelkast doe op moet kun je toch wel wat moois maken!

 

Ingrediënten voor 2 personen: 2 Magioni bloemkool pizza bodems -  3 middelgrote kolven witlof - pakje spekjes - bol mozzarella - 4 eetlepels crème fraîche - stengel lente ui - peper en zout - 

 

Verwarm de oven voor op 220 graden. Bak in een droge koekenpan de spekjes uit. Ze moeten lekker knapperig worden. Besmeer elke pizzabodem met twee eetlepels crème fraîche. Of wat meer, als je van extra romig houdt. Haal de buitenste blaadjes van de witlof af en snijd hem in de lengte doormidden. Verwijder het hart, die is erg bitter. Snij de witlof in stukken van ongeveer 1 centimeter breed. Verdeel de witlof over de pizza's. Pak nu de bol mozzarella en scheur deze in kleine stukjes eroverheen. Snij de lente ui in kleine stukjes en sprenkel over de pizza's. Als je geen lente ui hebt, kun je ook rode ui gebruiken. Maar groen staat wel zo kleurig :) Kruid vervolgens de pizza nog met wat peper en zout. 

 

Bak de pizza in 9 minuten af. Dep de spekjes met wat keukenpapier. Als de pizza heerlijk geurend op je bord ligt, verdeel je de spekjes eroverheen, om vervolgens aan te vallen!

 

Ik kookte dit donderdag avond maaltje voor mijn moeder, en haar commentaar was: meer kaas! Dus... TIP: meer kaas!

 

Vergeet me niet te liken op Facebook! Linkje staat aan de rechterkant. Oh en volg je me al op Instagram? Zo niet: wiekeklkoerkamp :)

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0