Tagliatelle met zalm en roomkaassaus

In het kader van het puntje 'killerbody' in mijn bucketlist, ben ik fanatiek gaan sporten. Met een Basic Fit om de hoek is dat ideaal! Ik stond zelfs vanochtend om half 8 in de groepsles zaal. Maar helaas pindakaas, sporten is maar 20% van de weg naar een killerbody. Voeding neemt 80% (!!) in beslag. En dat vind ik lastig... Dit gerecht helpt me denk ik een klein beetje, want zalm zit vol eiwitten die helpen met het builden van mijn muscles, en courgette zal ook vast ergens goed voor zijn haha.

Ingrediëtnen voor 2 personen: 2 zalmfilets - 1 grote courgette - 150 gram tagliatelle - 1 pakje van de goedkoopste kruidenroomkaas die je kunt vinden - verse bieslook - peper - zout  - 

 

Zet een pan met water op en breng het aan de kook. Snijd de courgette en de zalm in blokjes. Verhit wat olie of boter in een koekenpan en bak de courgette een beetje aan. Voeg dan de blokjes zalm toe. Kruid het geheel met peper en zout. Laat de tagliatelle garen in het kokende water. Voeg de kruidenkaas toe aan de courgette en zalm. De kruidenkaas zal langzaam smelten en echt, van de geur zul je honger krijgen! Het kan kloppen dat de saus niet echt heel vloeibaar is. Hou je daar juist wel van? Voeg dan een klein beetje water toe. Nu hoor ik je denken, kruidenkaas is toch niet gezond? Nee klopt. Daar moet ik eens een goed alternatief voor vinden. 

 

Giet de pasta af en leg het in een mooi nestje op het bord. Schep een flinke schep saus op de pasta. Pak een schone schaar en knip de bieslook in kleine stukjes. Strooi ze eroverheen. Je mag best wel wat bieslook gebruiken. 

 

Geniet! Ik kan zelf niet zo gek vaak zalm eten want dat is te duur, dus wanneer ik zalm kan eten, geniet ik extra veel :)

Reactie schrijven

Commentaren: 0