Gevulde salade

I love slade! Serieus, na een weekend van uitgaan, veel pizza, patat en chips eten heb ik echt behoefte aan veel groenten. En tonijn. En ei. Mijn huisgenootjes kijken soms met verbazing naar me als ik mijn geliefde salade bowl zit op te smikkelen: "KUN JIJ DAT OP??". Jazeker, dat kan ik. En ik kan je garanderen, na het eten van deze salade zit je voor een lange tijd vol, iets wat mensen zich vaak afvragen als ze aan salade denken.   

Ingrediënten voor 1 persoon: 100 gram ijsbergsla - 2 eieren - klein blikje maïs - blikje tonijn op water - kwart komkommer - jouw favoriete salade dressing (ik raad honing-mosterd van Remia aan)

 

Het enige lastige aan dit gerecht (en is ook weer niet zo lastig te noemen) is het zorgen dat de eitjes een mooi zacht, vloeibaar eigeel hebben. Verder is het een kwestie van de komkommer snijden en alle ingrediënten verplaatsen naar een grote kom of een diep bord, zodat je dit mooie plaatje krijgt. 

 

Ik gebruik tonijn op water, omdat tonijn op olie altijd zo'n gesmeer geeft. En tonijn in olie vind ik altijd zo vettig. Zorg dat je de maïs en tonijn echt goed uit laat lekken, anders krijg je op het eind een beetje een papje.. 

 

Belangrijk is dat je een salade niet te complex maak. Ik vind veel dingen lekker en had er het liefst ook nog tomaat, augurkjes, avocado en croutons bij gedaan, maar dat maakt het er niet lekker op. Hoe meer ingrediënten je gebruikt hoe duurder de salade ook wordt, dus keep it simple! En ook wel chill dat je dit gerecht gewoon kunt eten tijdens het netflixen. Je hoeft alleen maar alles te husselen en met je vork hapjes te prikken. Hoe fijn!

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0